#1 2010-11-12 17:23:36

 Deathly Hallows

Administrtor

Skąd: Żory
Zarejestrowany: 2010-11-12
Posty: 36
Punktów :   
WWW

Assassin's Creed: Brotherhood

Druga odsłona cyklu Assassin’s Creed trwale zapisała się w najnowszej historii gier wideo. Kiedy większość producentów ogranicza się przy tworzeniu następnych części znanych serii do mniej lub bardziej kosmetycznego szlifu sprawdzonych formuł, Ubisoft zaskakująco poważnie potraktował dość liczne głosy krytyki, jakie pojawiły się po premierze przygód Altaira. I choć na „dwójkę” nie przyszło nam czekać zbyt długo, to wydaje się, że jej twórcy nie zmarnowali nawet minuty z cyklu produkcyjnego. Dla wielu Assassin’s Creed II być może wciąż pozostaje grą niedoskonałą, ale nie dało się nie zauważyć ogromu zmian, jakie przyszły wraz z przeprowadzką z Bliskiego Wschodu do słonecznych Włoch.

http://www.gry-online.pl/Galeria/Html/Dokumenty/744634937.jpg



Zbliżające się wielkimi krokami Brotherhood zapowiada się pod tym względem nie mniej imponująco. Tym razem ilość atrakcji – z pełnowartościowym trybem multiplayer jako smakowitą wisienką na torcie – przyprawi o zawrót głowy nawet maniaków serii. Nie da się ukryć, że to właśnie rozgrywka dla wielu graczy będzie daniem głównym w Brotherhood, ale nie oznacza to bynajmniej, że single zostanie potraktowany po macoszemu. Jeżeli obawiacie się powrotu znanej z „jedynki” nudy przy wypełnianiu misji pobocznych, możecie spać spokojnie – liczba dodatkowych zadań ma być przytłaczająca, a ich wykonywanie uatrakcyjni pojawienie się nowych rodzajów zleceń. W spektakularny sposób zniszczymy wieże należące do wrogiej rodziny Borgia i zajmiemy się trenowaniem młodych asasynów. Powróci także maszyna latająca Leonarda da Vinci oraz przeczesywanie grobowców, tym razem pod enigmatyczna nazwą „Wolfman Lair.”

Same zadania mają być dużo bardziej oryginalne niż standardowe pozbywanie się kolejnych wrogów. Przykładowo w pewnym momencie gry Ezio podszyje się pod strażnika, mającego dostarczyć ładunek na przyjęcie urządzane przez człowieka, którego trzeba usunąć. Problem polega na tym, że bohater nie zna dokładnej lokalizacji imprezy i będzie zmuszony podsłuchiwać rozmowy między strażnikami rozsianymi po całym mieście – tak się składa, że większość z nich prędzej czy później też się na ową biesiadę wybierze. Jeżeli usłyszymy, że dana grupa ma z miejsca swojego pobytu na przyjęcie niedaleko, oznacza to, że jesteśmy na dobrym tropie, jeżeli zaś do naszych uszu dotrą narzekania o konieczności przebycia długiej drogi – zdecydowanie powinniśmy spróbować gdzie indziej. Przypomina to nieco zabawę w ciepło-zimno i jeżeli ten element gry nie zmieni się w szukanie igły w stogu siana, to zapewne będzie kolejnym udanym sposobem na urozmaicenie rozgrywki.

Jak sama nazwa wskazuje w Brotherhood ogromną rolę odegra praca zespołowa. Ma to być widoczne nie tylko w trybie multiplayer, ale również w singlu. Pojawią się aspekty inspirowane grami strategicznymi i RPG – pokierujemy bowiem własnym oddziałem zabójców, który będziemy stale ulepszać poprzez dokupywanie nowego ekwipunku i podwyższanie umiejętności jego członków. Punkty doświadczenia zdobędziemy dzięki zlecaniu naszym podopiecznym misji, które otrzymamy za pośrednictwem znanych z poprzedniej części gołębi pocztowych. Oczywiście inni asasyni będą mogli towarzyszyć nam podczas „codziennej” działalności na ulicach Rzymu – zawsze pod ręką, gotowi na nasz znak wypełnić każdy rozkaz, jak np. obsypanie przeciwnika gradem sztyletów.

Kiedy już zostaniemy rzuceni w wir walki, dostrzeżemy parę innych nowości – przede wszystkim same potyczki mają przebiegać jeszcze płynniej i wyglądać dużo bardziej efektownie. Gdy, dobijając przeciwnika, we właściwym momencie wciśniemy konkretny przycisk, namierzymy następnego wroga, którego chwilę później błyskawicznie zlikwidujemy, co zostanie zobrazowane odpowiednią animacją. Co prawda będzie to kolejne ułatwienie, ale cóż – walka w Assassin’s Creed nigdy nie sprawiała większych problemów i raczej nie należy spodziewać się, by twórcy poszli nagle w kierunku realizmu.

Dla największych fanów pojawi się opcja dodatkowych opcjonalnych zadań do wykonania podczas wypełniania misji. Przykładowo dla przebiegu fabuły nieistotne będzie, czy zabijemy określony cel cicho, czy stawiając całe miasto na nogi, ale ten pierwszy sposób sprawi, że wykonawszy dane zlecenie, uzyskamy na koniec „pełną synchronizację”. Dzięki temu zyskamy dostęp do tak zwanych „misji Cateriny” – grywalnych wspomnień z młodości Ezia. Jakie będą miały one znaczenie dla całej fabuły? Nie wiadomo, ale można przypuszczać, że dodatkowy trud podjęty przez najbardziej oddanych graczy zostanie sowicie wynagrodzony.

http://www.gry-online.pl/Galeria/Html/Dokumenty/744634953.jpg



Sama historia ma z kolei w większej części rozgrywać się współcześnie. Misje, w których poznamy dalsze losy Desmonda Milesa, mają stanowić aż jedną piątą całej gry i przybrać diametralnie inny charakter niż przygody Ezia. Przykładowo w jednym z początkowych etapów bohater wraz z Lucy znajdzie się w miejscu, które niegdyś było, skądinąd dobrze znaną wszystkim, którzy grali w Asssassin’s Creed II, osadą Monteriggioni. Tam obie postacie będą musiały współpracować przy pokonywaniu podziemnych katakumb – rozgrywka ma się tu skupić głównie na skakaniu po platformach i rozwiązywaniu prostych zagadek logicznych. Producenci twierdzą, że „współczesne” etapy przypominać będą nieco Uncharted 2, co może być dość ciekawym urozmaiceniem.

Trudno będzie znaleźć kogoś, kto pozostanie w pełni odporny na uroki Assassin’s Creed: Brotherhood. Seria Ubisoftu zmierza w dobrym kierunku i cały czas poddawana jest kolejnym szlifom i udoskonaleniom. Najtrudniejszym zadaniem może być w tym przypadku oczekiwanie na premierę – szczególnie dla posiadaczy pecetów, którzy będą mogli przetestować produkt dopiero w 2011 roku. Z kolei użytkownicy Xboksa 360 i PlayStation 3 brukowanymi uliczkami Rzymu przebiegną się już 19 listopada.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.narutokage.pun.pl www.4x4kalisz.pun.pl www.souleaterforumgame.pun.pl www.animovies.pun.pl www.assaultcube.pun.pl